SPLOŠNI PRODAJNI POGOJI
1. Splošna določila
1.1. Splošni
prodajni pogoji (v nadaljevanju SPP) urejajo obligacijske odnose med Zagožen d.o.o. (v nadaljevanju
prodajalec) in stranko - pravno osebo (v nadaljevanju stranka ali kupec), ki
stopi v stik s prodajalcem v okviru njegovega izvajanja registriranih
dejavnosti.
1.2. Ti SPP so edini pogoji, ki veljajo za
katerokoli prodajo oziroma opravljeno storitev, ki jo prodajalec opravi za
kupca. Predmet teh SPP pa niso obligacijski odnosi nastali v zvezi s
poslovanjem spletne trgovine Zagožen, saj zanje veljajo splošni pogoji poslovanja
spletne trgovine Zagožen.
1.3. SPP
prodajalca vselej prevladajo nad morebitnimi splošnimi nabavnimi pogoji
stranke. Nobena določila, ki so v nasprotju ali neskladju s temi SPP ali jih
dopolnjujejo in jih na dokumentih, izdanih prodajalcu izda stranka ali so del
njenih SPP, za prodajalca niso sprejemljiva in niso obvezujoča, četudi jim
prodajalec ne ugovarja izrecno, čeprav je morda prišlo do potrditve naročila,
če se je delo začelo ali je bila naročena storitev že opravljena.
Ti
SPP prevladajo nad določili, navedenimi v ponudbi prodajalca, razen takrat, ko
je v ponudbi prodajalca izrecno navedeno, kateri del SPP se pri konkretnemu
poslu ne uporabi in je takšno ponudbo podpisal zakoniti zastopnik prodajalca.
1.4. Nabavni pogoji, ki jih kupec navede na svojem
naročilu, veljajo le v primeru, ko jih prodajalec pisno potrdi na potrditvi
naročila, katerega je podpisal zakoniti zastopnik prodajalca.
1.5. SPP
so objavljeni na spletni strani prodajalca na naslovu www.zagozen.si in so prosto
dostopni vsaki stranki. Za vse zadeve, ki niso opredeljene v teh pogojih, se
uporabljajo predpisi in zakonodaja, veljavni v Republiki Sloveniji.
2. Ponudbe in naročilo
2.1. Prodajalčeve
splošne ponudbe, objavljene na internetu, drugih tiskanih in digitalnih medijih
kot tudi v promocijskih gradivih in oglasih, za prodajalca niso obvezujoče, so
zgolj informativne.
2.2. Tehnični podatki,
ki jih prodajalec navede v zvezi z dobavo blaga predstavljajo zgolj opise ali prepoznavne lastnosti
blaga in ne predstavljajo nobenega jamstva v pravnem prometu, razen če je določeno
drugače. Dovoljene so razlike, ki so skladne s proizvodnim procesom,
standardnimi komercialnimi praksami, pravnimi zahtevami, tehničnimi
izboljšavami, standardi, ipd.
2.3. Ponudba prodajalca velja za pisna naročila v opciji
ponudbe in velja izključno za izdobave materiala iz trenutne zaloge prodajalca
ali dobavitelja. V kolikor v času veljavnosti ponudbe zaloge poidejo,
prodajalca ponudba ne veže več. V tem primeru prodajalec kupca obvesti o tem,
da izdobava pod pogoji iz ponudbe ni mogoča.
2.4. Obveznosti prodajalca po izdaji predračuna začnejo teči po
prejetem naročilu kupca in predhodnem plačilu zneska na predračunu, vendar le v
primeru, da je bilo plačilo opravljeno v roku, navedenem v predračunu.
2.5. V primeru pomanjkanja surovin na svetovnem
trgu, motenih dobavnih poti, zaostrenih gospodarskih ali zdravstvenih razmer na
trgu, prodajalec ne jamči dobav
po cenah in v količinah, ponujenih v ponudbi in si prodajalec pridržuje pravico
do odstopa od ponudbe.
2.6. Prodajalec si bo prizadeval, da bo kupcu nudil pogoje iz
ponudbe ves čas izvedbe projekta.
Ponudba prodajalca, ki je vezana na projekt,
veže prodajalca za dobave pod pogoji iz te ponudbe, le do sprememb pogojev na strani
dobaviteljev ali proizvajalcev prodajalca, ki se nanašajo na dobave za navedeni projekt.
2.7. V primeru prodajalčevega odstopa od ponudbe, kot tudi v
primeru, da prodajalec ne dobavi blaga v celotnih količinah in po cenah po dani
ponudbi iz razlogov navedenih v točkah 2.3, 2.4, 2.5 in 2.6 teh SPP, je
prodajalec prost vseh svojih obveznosti do kupca, vključno s kakršno koli
odškodninsko odgovornostjo, kot tudi plačila morebitno dogovorjene pogodbene
kazni.
2.8. Kupec je dolžan
pred sprejemom ponudbe oziroma pred potrditvijo naročila natančno pregledati
ponudbo (preveriti vse postavke ponudbe) in v primeru nejasnosti pisno
zahtevati od prodajalca pojasnilo nejasnih podatkov. S sprejemom ponudbe se šteje, da je kupec na trgu
preveril vse zahteve, ki jih določa veljavna zakonodaja in da naročeno blago
popolnoma ustreza vsem zahtevam in željam tako kupčevega naročnika kot tudi
naročnika samega, zato prodajalec ne odgovarja kupcu ali tretjim osebam za
škodo, ki bi morebiti nastala zaradi neustreznosti dobavljenega materiala.
2.9. Po sprejemu
ponudbe, plačilu delnega ali celotnega plačila in/ali sklenitvi pogodbe,
sklicevanje na nejasnosti in/ali nepoznavanje vsebine ponudbe in/ali pogodbe,
ni in ne more biti razlog za uveljavljanje reklamacijskih zahtevkov kupca.
Kupčeva zahteva za pojasnitev nejasnosti, dana po tem, ko je že sprejel ponudbo
ali ko je že sklenil pogodbo ali je bila dobava že realizirana vsaj delno, ne
opravičuje spremembe naročila in ne predstavlja razloga za reklamacijo.
2.10. Za sprejem ponudbe kupca se šteje katerokoli
naslednje dejanje:
- pisna potrditev ponudbe,
- dano pisno naročilo,
- izvedba predplačila (avansa, delno ali v celoti),
- izročitev dogovorjenegasredstva zavarovanja ,
- podpis pogodbe ali dogovora o sklenitvi posla/dogovora o naročilu,
- morebitne izpolnitve pogodbenih obveznosti,
- druga konkludentna dejanja, ki kažejo na sprejem naročila, zlasti
če gre za stalno poslovno navezo.
V
vseh navedenih primerih se šteje, da je kupec ponudbo sprejel, da je vsebino
ponudbe natančno preučil, da mu je vsebina ponudbe razumljiva in ustreza
njegovim zahtevam brez pripomb ter da je seznanjen s SPP prodajalca in jih v
celoti sprejema.
2.11. Naročilo kupca mora biti skladno z določili
ponudbe, pisno in poslano prodajalcu. Če količina, navedena v naročilu odstopa
od količine, navedene v ponudbi, si prodajalec pridržuje prilagoditi ceno in
dobavni rok.
2.12. Vsaka ponudba
prodajalca je zaupne narave in jo lahko uporablja samo naslovnik, naveden v
ponudbi za interno uporabo.
3. Preklic
naročila
3.1. Po sprejemu
ponudbe, če ni pisno dogovorjeno drugače, kupec ne more preklicati, spremeniti
ali začasno ustaviti nobenega naročila, razen pod pogoji, da kupec prodajalcu v
celoti povrne nastale stroške (vključno s stroški vsega dela in materiala, ki
so bili uporabljeni in naročeni pred preklicem ali spremembo naročila), ki
nastanejo prodajalcu zaradi preklica, začasne ustavitve ali spremembe naročila.
3.2. Poleg navedenih
stroškov prodajalec kupcu zaračuna tudi pogodbeno kazen v višini 15% vrednosti preklicanega naročila.
3.3. Vse ponudbe,
sporazumi, potrditve med kupcem in prodajalcem morajo biti pisni, dodatni ustni
dogovori ali pisne zahteve kupca so neveljavne/nične, v kolikor niso pisno
potrjene s strani prodajalca.
3.4. Za vsa oddana
naročila se šteje, da so dana za standardno blago iz prodajnega programa
prodajalca, razen če se stranki v ponudbi posebej dogovorita za specifične
lastnosti blaga.
3.5. Kraj
izpolnitve za vsa naročila, dobave, dajatve, plačila in druge izpolnitvene
obveznosti prodajalca ali kupca je Cesta na Lavo 2a, 3310 Žalec.
4. Cene
4.1. Cene standardnih izdelkov so določene v
splošno veljavnem ceniku. Vse cene so izražene v evrih in ne vključujejo DDV,
morebitnih drugih davkov, taks in embalaže. Cene veljajo glede na pariteto,
navedeno v ponudbi.
4.2. Dostava blaga s kamionom, ki je vključena v ceno velja le za primer,
kjer je možen dostop in razklad s cestnimi kamioni s prikolico in ne vključuje
razklada.
4.3. V kolikor se razmere na trgu surovin,
energentov, dobavnih poti, delovanja gospodarstva ali ukrepov državnih
institucij hitro spreminjajo, ima prodajalec pravico ukiniti splošno veljavni
cenik in poslovati na način ponudba-povpraševanje.
4.4. Cene veljajo za obdobje, navedeno v
ceniku ali ponudbi.
4.5. Za ponudbe, cenike, pogodbe, dogovore
in naročila izdelkov iz rednega prodajnega programa prodajalca, katerih
veljavnost je dlje kot 6 mesecev izrecno velja, da se cene lahko spremenijo, v
kolikor se cene surovin, energentov, stroškov dela, taks, carin, tečajnih
valut, transportnih poti, embalaže ali dobavnih pogojev dobaviteljev spremenijo
za + 5% ali več, glede na čas, ko so bili pogoji dogovorjeni.
4.6. Prodajalec ima vedno pravico spremeniti ceno v primeru kakršne koli
kupčeve spremembe v količinah, željenih dobavnih rokih, načrtih ali specifičnih lastnostih blaga.
O spremembi prodajalec obvesti kupca.
4.7. Prodajalec
ne odgovarja za morebitne tiskovne napake v ceniku ali v ponudbi in za očitne
pomote, zaradi katerih bi bila zapisana cena bistveno neskladna z vrednostjo
blaga prodajalca.
5. Plačilo
5.1. Plačilni pogoji so določeni v ponudbi prodajalca. Valuta
plačila je navedena na računu. Plačilni pogoj je lahko avansno plačilo ali
plačilo na odlog v okviru
kredit limita, ki ga glede na bonitetno oceno kupca, ob upoštevanju izročitve
finančnih instrumentov zavarovanja, plačilnih obveznosti s strani kupca
prodajalcu in sposobnosti financiranja s strani prodajalca, določi prodajalec.
Prodajalec lahko kredit limit kadarkoli prekliče ali spremeni.
5.2. Kot običajen način plačila se šteje denarno
nakazilo, asignacija, cesija, kompenzacija kot tudi nominacija
prodajalca pri naročniku kupca. Za nepravočasna plačila lahko prodajalec
kupcu zaračuna zakonite zamudne obresti.
5.3. Plačilo mora kupec opraviti v valuti,
navedeni na računu, predračunu ali v pogodbi. Kupec krije tudi vse stroške
morebitnih bančnih pristojbin ali taks, ki obremenjujejo plačilo. Prodajalec
mora tako na svoj bančni račun prejeti nakazilo v višini, kot izhaja iz računa.
5.4. Rok plačila prične teči z dnem datuma
opravljene storitve oziroma datuma dobave blaga.
5.5. Če kupec zamuja s plačilom vsaj enega računa
in če na zahtevo prodajalca prodajalcu ne zagotovi zahtevanih sredstev
zavarovanj za zavarovanje svojih dolgov, prodajalca dane ponudbe, četudi so še
v opciji veljavnosti, ne zavezujejo več. Prodajalec ima ne glede na sklenjeno
pogodbo izrecno pravico takoj in enostransko odkloniti prodajo blaga oz.
izvedbo storitve, če kupec dolguje oziroma nima poravnanih svojih zapadlih
obveznosti do prodajalca ali do družb v skupini Zagožen. Prodajalec ima tudi
pravico enostransko odkloniti dobavo blaga oz. izvedbo storitve na odloženo
plačilo, če nastopijo okoliščine, ki močno omajajo zaupanje prodajalca v
plačilno sposobnost kupca (npr. rezervacija ali blokada kateregakoli kupčevega
transakcijskega računa, uvedba insolvenčnega postopka nad kupcem in podobno),
če se po oceni prodajalca poslabša boniteta kupca ali če kupec na zahtevo
prodajalca ne predloži ustreznega zavarovanja. V primeru nastopa katerekoli
okoliščine, navedene v tej točki, ima prodajalec izrecno pravico prekiniti vse
nadaljnje dobave do izpolnitve vseh obveznosti kupca. Za odprte dobave in
kasnejša naročila pa ima prodajalec pravico od kupca zahtevati plačilo pred
dobavo, ima pa tudi pravico do odstopa od ponudbe oz. pogodbe. Prodajalec kupcu
v tem primeru ni odgovoren za nastanek morebitne škode, saj se šteje, da je
razlog za neizpolnitev na strani kupca. Kupec je dolžan plačati vso naročeno
blago, vključno z eventuelno škodo in stroški, nastalimi zaradi ne prevzema ali
nepravočasnega prevzema blaga po tej točki. Prodajalec si pridržuje tudi
pravico, da lahko takšno naročeno in neprevzeto blago tudi odproda ali uniči,
brez nastanka kakršnih koli obveznosti do kupca.
5.6. Prodajalec s prejetim plačilom zapira najprej
morebitne stroške in obresti, v nadaljevanju pa fakture, ki so zapadle najprej.
5.7. Transakcijski račun za plačilo je naveden na
izdanih dokumentih prodajalca. Pred prvim plačilom kupec s
skrbnikom pri prodajalcu telefonsko
preveri pravilnost navedenega transakcijskega računa na izdanih dokumentih.
Vsako morebitno spremembo transakcijskega računa prodajalca, mora kupec kontrolno
preveriti v javnih evidencah Agencija Republike Slovenije za javnopravne
evidence in storitve – https://www.ajpes.si.
5.8. Šteje se, da je denarno nakazilo do
prodajalca izvršeno, ko je denar na enem izmed bančnih računov prodajalca,
uradno objavljenim na strani Agencije Republike Slovenije za javnopravne
evidence in storitve.
5.9. V kolikor kupec kupnino nakaže na bančni
račun, ki ni v lasti prodajalca, se šteje, da ni izpolnil svoje obveznost
plačila in ima prodajalec do njega še celotno terjatev. Kupec je v takšnih
primerih sam odgovoren za vso škodo, ki mu nastane zaradi napačno izvedenega
plačila, saj se takšno dejanje kupca šteje kot posledica izključno njegove
malomarnosti, ker ni preveril pravilnosti računa kot navedeno zgoraj.
5.10. Kupec ni upravičen zadržati ali zmanjšati
plačila ali nadomestila ali izvesti pobota na osnovi kakršnekoli garancije ali reklamacije,
ki jo ima odprto do prodajalca.
6. Dobavni roki in
dobavni pogoji
6.1. Dobavni roki so
navedeni v ponudbi oziroma v predračunu prodajalca. Vedno so navedeni na
podlagi trenutne zaloge, danih razmer v proizvodnji, danih pogojev dobaviteljev ter razmer na trgu. Rok
dobave določita prodajalec in kupec sporazumno ob vsakem posameznem naročilu.
Od takrat dalje teče tudi dobavni rok.
6.2. Dobavni rok se
lahko vselej podaljša v primerih:
- nastanka višje
sile ali drugih okoliščin, ki so izven sfere odločanja prodajalca, vključno s
težavami pri dobavi surovin, energentov, materialov za izdelek, delovne sile,
ukrepov, določenih s strani pristojnih uradnih javnih organov,
- nezmožnosti izpolnjevanja
obveznosti s strani dobaviteljev, proizvajalcev, podizvajalcev, špediterjev ...
ali kako drugače prodajalec sam ni prejel pravočasno dobave,
- drugih upravičenih
razlogov.
6.3. O podaljšanju roka mora prodajalec obvestiti kupca.
Dobavni rok se lahko podaljša največ za čas, ko takšne razmere trajajo. Prodajalec
je upravičen kupcu dobaviti tudi samo del naročenega blaga, ki ga je kupec
dolžan sprejeti. Za prodajalca v tem primeru ne nastane izpolnitvena zamuda.
6.4. Kupec preide v
prevzemno zamudo in nanj preide celotna nevarnost naključnega uničenja in
poškodovanja, kot tudi morebitne odtujitve s prvim dnem, ko mu je blago dano na
razpolago, vendar ne prej kot je potrjen dobavni rok. V primeru, da kupec blaga
ne prevzame v roku 10 koledarskih dni od dneva, ko mu je blago dano na
razpolago v okviru potrjenega dobavnega roka, se mu od 11. koledarskega dne od
dne, ko mu je blago dano na razpolago, lahko zaračuna dodatno skladiščenje
(ležarina), za skladiščenje blaga na dislociranem skladišču.
6.5. Zgolj in le v primeru zamude dobavnega roka, ki ga je
prodajalec povzročil iz hude malomarnosti ali namenoma, je kupec upravičen do
odškodnine v višini 0,5 ‰
nakupne cene na teden. V nobenem primeru takšna odškodnina ne sme presegati
zneska 3% vrednosti ne izdobavljenega blaga. Takšna odškodnina v celoti krije
vse izgube in škodo, nastalo kupcu zaradi zamude ali nedobave naročenega blaga
in vstopa na mesto katere koli druge pravice, ki jo ima lahko kupec do
prodajalca nastale iz naslova zamude pri dobavi ali v zvezi z njo.
7. Skladiščenje
nepravočasno prevzetega blaga – ležarina
7.1. Prodajalec ima
najeto dislocirano skladišče za hrambo iz različnih razlogov ne prevzetega
blaga. Prodajalec omogoča kupcu uporabo navedenega skladišča pod sledečimi
pogoji:
-
skladiščenje na odprtem skladišču po ceni 2 EUR/m2/mesec
-
skladiščenje v pokritem skladišču po ceni 10 EUR/m2/mesec
-
manipulativni stroški (naklad, prevoz na dislocirano skladišče, razklad) po
ceni 6 EUR/m2
7.2. Blago na
skladišču prodajalca, za katerega je kupec v prevzemni zamudi, ni zavarovano
pred nobenimi riziki.
7.3. Pogoj za prevzem
že plačanih naročenih izdelkov je v celoti plačana nastala ležarina.
8. Vračilo blaga
8.1. Vračilo dobavljenega blaga s
strani kupca prodajalcu je mogoče le na osnovi pisne potrditve prodajalca.
Pogoji za vračilo blaga so sledeči:
- od nakupa blaga ni poteklo več
kot 30 dni,
- blago mora biti v stanju kot je
bilo dobavljeno: neuporabljeno, čisto, nepoškodovano in v originalni embalaži,
če je bilo embalirano,
- pravilno in v celoti izpolnjena vloga
za vračilo blaga (obrazec prodajalca št. 82.03) s strani kupca in potrjena s
strani prodajalca.
8.2. V primeru odobrenega vračila blaga se kupcu izda dobropis,
zmanjšan za obračun stroškov nastalih prodajalcu zaradi vračila blaga, ki je
predmet vračila, minimalno v višini 10 % vrednosti blaga.
8.3. V
kolikor kupec želi vrniti kupljeno blago, katero ni v rednem prodajem
programu prodajalca oziroma gre za
blago, ki je bilo izdelano ali naročeno posebej za kupca, vračilo takšnega blaga
ni mogoče. Kupcu takšnega blaga se izjemoma lahko omogoči le evidenčno vračilo
blaga. Postopek vračila je enak kot je zapisano
zgoraj. Za evidenčno vračilo blaga se kupcu izstavi dobropis takrat, ko je
blago prodano.
8.4. Kupec se strinja, da v kolikor se evidenčno
blago, ki je na skladišču prodajalca, v letu dni ne proda oziroma kako drugače
porabi, lahko prodajalec ustrezno odvede in uniči blago, pri čemer kupec ni
upravičen do nadomestila.
9. Pridržek
lastninske pravice
9.1. V primeru
neplačila in/ali neizpolnitve kupčevih obveznostih, si prodajalec pridržuje
lastninsko pravico na blagu tudi po izročitvi blaga kupcu, dokler kupec ne
poravna celotne kupnine oziroma ne izpolni svojih obveznosti v celoti, vključno
s stranskimi terjatvami, obrestmi in stroški. Do plačila celotne kupnine je
kupec dolžan ravnati z blagom kot dober gospodar.
9.2. V primeru
insolventnosti kupca lahko prodajalec pošlje kupcu seznam blaga s pridržkom
lastninske pravice. Kupec z oddajo naročila daje prodajalcu nepreklicno
soglasje in dovoljenje za nemoten vstop do svojih prostorov in nemoten prevzem
in odvoz neplačanega blaga. Kupcu je prepovedano, da bi blago, dobavljeno z
lastninskim pridržkom zastavil, dal v varščino tretji osebi ali prenesel
lastništvo na tretjo osebo.
10. Servisna služba
10.1. Prodajalec ima za
izdelke, ki so predmet servisiranja organizirano lastno servisno službo za
območje Slovenije.
10.2. Kupec je v primeru nadaljnje prodaje izdelkov dolžan
svojega kupca seznaniti s servisnimi pogoji in mu predati dokumentacijo, ki
spremlja blago.
11. Jamstvo in garancija
11.1. Ne glede na
morebitne nasprotne določbe v pogodbi ali drugih medsebojno sklenjenih izdanih
dokumentih in do obsega, ki ga dovoljuje zakonodaja, skupna odškodninska
odgovornost prodajalca, njegovih povezanih podjetij, zaposlenih in
podizvajalcev iz naslova škodnega dejanja, ki vključuje tudi malomarnost in
objektivno odgovornost za kakršno koli dejanje ali opustitev, je omejena z
določili in pogoji zavarovanja prodajalčeve civilne odgovornosti po sklenjeni
zavarovalni polici. V primeru napake na
izdelku je višina odškodnine omejena največ na vrednost novega izdelka pri
prodajalcu.
11.2. Prodajalec ne jamči za okvare in poškodbe izdelkov, ki so
posledica običajne obrabe, neustrezne namestitve v okolje, neprimerne,
nepravilne ali pretirane uporabe ter uporabe za druge namene kot za tiste, za
katere je bil izdelek namenjen.
11.3. Prodajalec daje na trg blago z ustrezno tehnično
dokumentacijo. Za
skladnost blaga iz prodajnega programa prodajalca s tehnično dokumentacijo, ki
spremlja blago jamčijo proizvajalci blaga. Izdelki, ki jih prodaja prodajalec in za katere je izdana
garancija, velja garancija izključno le v obsegu in v trajanju skladno z
izročenimi garancijskimi pogoji in garancijskimi izjavami. Tek garancijske dobe
se prične v trenutku, ko je blago dano na razpolago kupcu oziroma, ko je za
kupca nastala prevzemna zamuda, takrat preide nevarnost naključnega uničenja in
poškodovanja na kupca.
11.4. Garancija ne
obstaja v zvezi z opisi in specifikacijami sporočenimi s pisnimi in ustnimi izjavami zaposlenih pri prodajalcu, katere
niso skladne z garancijsko izjavo pooblaščene osebe prodajalca za prodano
blago.
11.5. Garancija ne
velja v primerih, ko napaka nastane po krivdi tretje osebe, kupca ali osebe za
katero odgovarja kupec, še zlasti pa ne za izdelke, poškodovane med nakladom,
prevozom, razkladom. Predmet garancije tudi niso izdelki, na katerih so se
pojavile napake, ki so posledica neupoštevanja navodil prodajalca glede
pravilne manipulacije, vgradnje, montaže, uporabe ali so posledica vremenskih
pojavov. Prav tako garancija ne krije napak, ki so posledica obremenitve
izdelka preko meje, malomarnosti ali napačnega upravljanja z izdelkom ali
uporabe neprimernih materialov in napak, ki so posledica lastnosti osnovnega
materiala, ki ga je za izdelavo izdelka priskrbel prodajalcu kupec sam, kot tudi ne iz razlogov, navedenih v
sami garancijski izjavi.
11.6. Prodajalec ne
odgovarja za nobeno škodo, ki bi nastala kupcu kot posledica njegovih
(kupčevih) zamud pri izpolnjevanju pogodbenih obveznosti, še posebej ne zaradi nepravilnih
ali netočnih podatkov, specifikacij, projektov ali katerihkoli drugih informacij,
zagotovljenih ali posredovanih s
strani kupca.
11.7. Če prodajalec
izdela blago na osnovi konstrukcijskih podatkov, skic, modelov in drugih
kupčevih specifikacij, je prodajalčeva garancija omejena samo na skladnost
izdelanega blaga s kupčevimi specifikacijami.
11.8. Prodajalec ne
daje garancije v primeru prodaje rabljenega, komisijsko ocenjenega blaga,
strojev in naprav.
11.9. Prodajalčeva odgovornost za stvarne napake je omejena. Za
škode, nastale zaradi stvarne napake na izdelku, ki niso nastale neposredno na izdelku,
prodajalec ne odgovarja, zlasti ne za sklop, v katerega je izdelek vgrajen, prav
tako tudi ne za vse posledične škode (posredne ali neposredne), izgubljeni
dobiček, in/ali druge premoženjske ter nepremoženjske škode, nastale kupcu.
11.10. Jamstvo oziroma
garancijo lahko kupec uveljavlja samo za izdelek, za katerega je
jamstvo, garancija dana, pod pogojem, da prodajalcu nemudoma potem, ko se napaka
pojavi, predloži pisno obvestilo o napaki z vsemi prilogami, navedenimi v
nadaljevanju in prodajalec to obvestilo tudi prejme. Kupec mora v pisnem
obvestilu prodajalcu predložiti račun o nakupu izdelka in dokazila o napaki, ki
so fotografije izdelka z napako in v celoti izpolnjen reklamacijski zapisnik.
11.11. V kolikor
prodajalec oceni, da je garancija upravičena, je izključno v njegovi
pristojnosti, da se odloči, na kakšen način bo napako odpravil - bodisi izvedel
popravilo izdelka ali dela izdelka, zamenjal izdelek ali del izdelka ali
odobril kupcu znižanje kupnine. Kupec ne more zahtevati novega izdelka, če
prodajalec odpravi napako in za odpravo napake jamči.
11.12. V primeru
nepooblaščenega fizičnega posega v izdelek brez pisnega soglasja prodajalca,
jamstvo oziroma garancija ne velja. Prav tako kupec ni upravičen do povračila
nobenih stroškov, ki bi mu nastali zaradi reševanja reklamacije v lastni režiji
ali preko drugih oseb, za katere prodajalec kupcu ni podal pisnega soglasja.
11.13. V kolikor kupec
uveljavlja jamstvo ali garancijo neupravičeno je dolžan pokriti prodajalcu vse
stroške nastale v tem primeru. Prodajalec kupcu izstavi račun.
12. Pravice industrijske lastnine
12.1. Če prodajalec proizvaja ali proda artikle, ki
so v skladu s kakršnimi koli podatki, navodili, skicami, konstrukcijami, modeli
ali drugimi specifikacijami, ki jih posreduje kupec in so predmet varstva
industrijske lastnine in/ali avtorskih pravic in je zoper prodajalca podan
odškodninski zahtevek ali sprožen pravni postopek, mora kupec prodajalcu
povrniti vse stroške in škodo, nastalo v tej zvezi ter mora prodajalca na svoje
stroške zavarovati pred kakršnimi koli stroški, škodo in/ali pravnimi postopki
ter mu v teh postopkih tudi na lastne stroške pravno pomagati.
12.2. V kolikor je
zoper kupca postavljen zahtevek ali sprožen postopek zaradi domnevne kršitve
pravic intelektualne lastnine in/ali avtorskih pravic, povezanih izključno z
izdelki, ki jih je oblikoval in izdelal prodajalec in ne na podlagi uporabe
izdelkov v kombinaciji z izdelki drugih proizvajalcev iz lastnega proizvodnega
programa prodajalca ali katerim koli njegovim delom oziroma, če se pojavi
kakršna koli obtožba o takšni kršitvi, bo prodajalec po lastni izbiri lahko
sklenil poravnavo oziroma na lastne stroške vodil obrambo v morebitnem postopku.
Vse pod pogojem, da:
- kupec ne prizna
obstoječe kršitve, temveč prodajalca nemudoma pisno obvesti o morebitnih
obtožbah ali začetku aktivnosti in postopkov,
- prodajalcu
dovoli, da se odzove na obtožbe in vodi vsa pogajanja, povezana s takšno
obtožbo in se brani v zadevnih postopkih,
- prodajalcu
zagotovi vso pomoč z informacijami in mu da dovoljenja, potrebna z njegove
strani za ta namen,
- z nobenimi
dejanji, vključno z morebitnimi priznanji, potrditvami ali opustitvami ne
vpliva na vodenje obrambe.
12.3. Prodajalec nima
nobenih obveznosti, navedenih v prejšnjem odstavku, če kupec brez njegovega
soglasja sklene kakršno koli poravnavo v povezavi s tem.
12.4. Prodajalčeve
pravice industrijske in intelektualne lastnine so izključna lastnina
prodajalca. Kupec podatkov, načrtov, risb in opreme ali katerega njihovega dela
ne sme reproducirati ali razkriti oziroma dovoliti njihovega reproduciranja ali
razkritja brez prodajalčevega pisnega soglasja.
13. Varstvo osebnih podatkov
13.1. Za varstvo
osebnih podatkov veljajo in se uporabljajo vsakokratne določbe dokumenta
»politika varstva osebnih podatkov«, ki je objavljena na spletni strani
prodajalca in se šteje kot sestavni del teh splošnih pogojev.
14. Varovanje poslovne skrivnosti
14.1. Vsaka stranka se
zavezuje, da bo vse podatke, ki jih je pridobila oziroma so ji bili razkriti iz
naslova medsebojnega poslovnega razmerja, varovala kot poslovno skrivnost ves
čas trajanja pogodbenega razmerja in še najmanj 5 let po zaključenem pogodbenem
razmerju. Tako določen čas lahko stranki tudi podaljšata v medsebojno sklenjeni
pogodbi.
14.2. Če obstaja
možnost, da se kateri od strank povzroči občutna škoda zaradi izdaje poslovne
skrivnosti tudi po prenehanju roka, določenega za varovanje poslovne
skrivnosti, se podatki ob posebnem dogovoru še naprej ohranjajo kot poslovna
skrivnost.
14.3. Za poslovno
skrivnost štejejo zlasti vse informacije, ki jih katerakoli pogodbena stranka
razkrije v teku razprav, pogajanj ali drugih dejanj ali zaradi izpolnjevanja
katerekoli pogodbe med strankama, kamor štejejo predvsem, vendar ne
izključno naslednji podatki: osebni
podatki, informacije, tehnični podatki, postopki, osnutki, skice, načrti, risbe, modeli, 3 D
modeli, oblike, slike, algoritmi, izvorne kode, specifikacije, navodila,
standardi, konstrukcije, poročila, obrazci, procesi, seznami, certifikati,
patenti, zaščitni znaki, odkritja, ideje, koncepti, znanja, tehnike, tržni
načrti, cilji, prodajni podatki, promet, dobiček, računalniški programi in
programska oprema, zbirke podatkov in dokumentacija programske opreme, podatke,
ki vsebujejo informacije, znanje, podatke finančne, komercialne, cenovne ali
marketinške narave, ki se nanašajo na poslovne operacije stranke in druge
tehnične, finančne ali poslovne informacije prenosnika, ki razkriva podatke,
ali ki zadevajo sedanje ali bodoče medsebojno sodelovanje med prenosnikom in
prevzemnikom, posredovani v kakršnikoli obliki in načinu: ustno ali pisno:
kodirano, grafično ali v drugi otipljivi obliki, vključno s kakršno koli
elektronsko, magnetno ali optično obliko, materializirani v obliki dokumentov,
programske opreme, promocijskega in predstavitvenega materiala, opreme ter
pilotnih projektov in nematerializirani, kadar so predstavljeni ustno in
identificirani kot zaupni in vsi drugi
podatki, ki so kot takšni označeni kot poslovna skrivnost.
14.4. Kršiteljica
zaradi kršenja poslovne skrivnosti odškodninsko odgovarja za vso nastalo škodo.
15. E – poslovanje
15.1. Prodajalec se zavzema
za večjo digitalno poslovanje med poslovnimi partnerji z namenom varovanja
okolja in hitrejšega pretoka informacij v medsebojnem poslovanju. Pod pojmom
e-poslovanje se razume posredovanje elektronskih računov, digitalni podpisi
dokumentov, posredovanje dokumentacije preko e -pošte. Za veljavnost sklenjenih
pogodb, dogovorov, računov ... zadostuje skenirana verzija podpisanih
dokumentov.
15.2. Pošta, ki jo
prodajalec pošlje kupcu na njegov elektronski naslov, objavljen na kupčevi
spletni strani ali v uradnih javnih evidencah, se šteje za dostavljeno
kupcu v trenutku, ko je sporočilo
posredovano in ni povratne informacije o ne dostavi. S tem dnem pričnejo teči
tudi roki, ki so vezani na dan prejema pošte. Vsaka stranka je dolžna sama zagotoviti zavarovanje poštnega naslova
pred vdori.
15.3. Splošni naslov
prodajalca je info@zagozen.si.
16. Salvatorna klavzula
16.1. Če bi bila ali bi
postala katera od določb teh splošnih pogojev v celoti ali deloma neveljavna
ali neizvršljiva ali če bi bila v teh splošnih pogojih pravna praznina, to ne
vpliva na preostala določila. Stranki si bosta v takšnem primeru prizadevali
neveljavno ali neizvršljivo določbo nadomestiti z veljavno, s katero se bo
dosegel cilj določbe, ki se je zamenjala.
17. Reševanje sporov
17.1. Vsi morebitni
spori, ki lahko nastanejo v zvezi z veljavno sklenitvijo, kršenjem, prenehanjem
in pravnimi razmerji, ki izhajajo iz teh splošnih pogojev, se bodo reševali
sporazumno. Za spore, ki jih ne bo mogoče rešiti na ta način, bo pristojno
sodišče v Celju, uporabljalo pa se bo slovensko pravo. Te splošne pogoje ureja slovenska
zakonodaja, skladno s katero se tudi razlaga, pri čemer je izključena
Konvencija Združenih narodov o pogodbah o mednarodni prodaji blaga.
18. Končne določbe
18.1. Ti splošni pogoji
so napisani v slovenskem in angleškem jeziku in so objavljeni na spletni strani
Zagožen d.o.o. V primeru morebitnih razlik ali nejasnosti se upošteva slovenska
verzija teh splošnih pogojev.
18.2. Ti splošni pogoji
stopijo v veljavo z dnem objave na spletni strani prodajalca in veljajo do
preklica oziroma do sprejema in objave novih splošnih pogojev. Ti SPP veljajo za vse poslovne dogodke
nastale po datumu objave teh pogojev.
V Žalcu, dne 01.04.2023
Branko Potočnik
Direktor